baka en kaka... eller två?

Idag har jag baka igen?
Här kommer två jätte enkla recept på hallongrottor och kolakakor.

Hallongrottor och du behöver:
200
gram margarin
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
4 ½ dl mjöl
hallonsylt

Gör såhär:
Blanda alla ingredienser till en bra och arbetlig deg.
Rulla degen till en lång korv och dela 24 bitar.
Efter det så gör du ett litet hål i varge kaka och droppar i lite hallonsylt.
Men innan det så sätter du ut 24 pappersformar på en plåt och sätter på ugnen på 200C
När du gjort det sätter du in hallongrottorna i ca 10 minuter.

Kolakaror och du behöver:
100
gram margarin
1 dl socker
1 msk sirap
2 ½ dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker

Gör såhär:
Sätt på ugnen på 175C.
Hacka samman alla ingredienserna i en matberedare eller med en elvisp i en bunke.
Det ska bli en smidig deg. Rulla degen i 3 stycker fingen tjocka korvar.
Läg dom på en plåt platta till dom lite.
Grädda i ugenen  ca 12 minuter.
Skär längderna i snedar när dom är varma när det svalnat plockar du isär dom.

Lycka till :)<3


Kommentarer
Postat av: sofia.

åå tack för tipset jag ska nog ta och stor baka någon dag och då ska jag ta många av era recept ;)

<3

2010-11-21 @ 19:50:16
Postat av: Mimmie

jag gillar värkligen eran blogg , tycker ni borde starta en bak blogg xd, där man kan ta recept , plus poäng från läsare :))!

2010-11-21 @ 21:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0