Sanna & Frida

Hejsan alla bloggläsare ;)

Igår bloggade jag ju inte för att Sanna var här hon sov här.
Vi hade fett kul... haha.

Så här vi bakade cupcakes igår och så skulle jag hälla i smeten i formarna.
Så sa jag till Sanna usch vad spisen luktar lilla.
Så tittade jag i ugnen och det var inget där men på varan spis så har vi typ "lock" på och där hade vi stält mjölet.
Och så sag jag att mjölburken började bubbla och då skulle jag lyfta bort det.

Men då lasnade hela botten haha så hela diskhon blev hull i mjöl.
Haha shit vad vi skrattade.

Men vi var nästan ute hela dagen annars med Elton.
Körde agyllit med han och sånt.
Och så såg vi på film och ¨sån vi hade i alla fall jätte kul.

Här kommer receptet på cupcake (igen ;) )

3 ägg
2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjölk
3,5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
skal och saft av en citron

Vispa ägg och socker vitt och riktigt pösigt. Smält smöret, häll i mjölken och blanda ner i äggsmeten.
Blanda vetemjölet, bakpulvret och salt och vänd ner i smeten försiktigt.
Blanda i det rivna skalet från citronen och ha sedan i saften.
Fyll ca 12 färgglada muffinsformar till 2/3.
Gräddas i 175¤ i ca 15 minuter.

Glasyr:
60 g mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk pressad citron (spara lite från smeten)
100 g philadelphiaost
några droppar valfri karamellfärg

Vispa smör, florsocker, vaniljsocker och citronsaft krämigt, gärna med elvisp.
Häll i valfri karamellfärg eller behåll den vit!
Bred på muffinsen glasyren sedan de svalnat och dekorera med strössel eller annat ätligt pynt!

Här kommer bild på mig, Sanna och Elton.
See ya!
(liten bild)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0