DUMMA DUMMA ÖRA + recept.

Ja rubriken stämmer.
Jag har haft lock för mitt höger öra hela dagen jag har tagit nässpray m.m
Men inget hjälper ju :(
Jobbigt att bara höra på ett öra tycker jag.

Haha, idag på no:n hade vi skit kul jag tror ni kan gissa vad vi gjorde.
Så såg vi en film om det med sträckgubbar shit vad vi garva.
Men dagen har varit bra i alla fall hoppas ni också haft det.

Jag bakade förut så nu kommer bild och recept.
(sockerkaksmuffins)

Ca 50 gram margarin
1 ägg
1 dl socker
1,5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 dl mjölk

Gör såhär:
Ta fran muffinsformar (jag hade plåtformar)
Vispa ägg och socker vitt och pösigt med elvisp.
Tillsätt vaniljsocker och bakpulver. Vispa ihop med elvisp.
Tillsätt vetemjölet och kör försiktigt med elvispen.

Smält margarinet och häll i mjölken. Blanda till en smet.
Sätt på ugene på 175C och låt stå i ca 15- 20 minuter beroende på ugn!

Fylning:
(behöver inte om du inte vill ha)

Lite creme frache (stavning)
Florsocker

Gör såhär:
Rör ihop ingredienserna till en tjock smet.
Gröp ut lite av sockerkaksmuffinsen och spara locket.
Lägg på locket när du fyllt med krämen.

Sedan kan du dekorera om du vill.
Jag valde att ha banan och remi choklad & mint kex uppe på.
För jag tycker banan och choklad är jätte gott tillsammans!

Lycka till. Bild under!


Kommentarer
Postat av: [email protected]

hej!!kika gärna in på våran blogg..

2010-10-30 @ 14:37:27
URL: http://hannaanniie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0