Lördagen den 2 oktober 2010- Annanaspaj!

Hejsan hejsan!
Gott med lördag eller, godis och mys?
Det tycker jag i alla fall :)


Hur är läget då? Hoppas det är bra mer er, jag mår fin fint.
Fick i uppgift av mamma att göra en annanaspaj, recept kommer sedan.

Har varit ute och gått en ganska lång bit med vovven Elton.
Sköönt och så har jag hjälp mamma och pappa med trägårdsmöblerna.
Föresten någon som vet när man ska ställa min klockorna?

Jaja här kommer bild och recept till annanaspajen.
Tycker ni ska tästa den super god!

Botten:
150 gram margarin
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Gör såhär:
Smärlt margarinet blanda ihop det torra ingredienserna och häl i margarinet.
Blanda ihop tills det blir till en "deg".
Lägg ett lagon leger med deg i botten av din form.

Fyllning:
1 burk krossad annanas ca 275 gram
1 burk creme fraiche ca 200 gram/ 2 dl
½ dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 ägg

Gör såhär:
Ta all annanas men inte all saft häl i en bunke.
Blanda ner ägget och creme fraiche.
Sedan vaniljsockret och sockret sedan häll det i formen.

Efter du gjort det ska den vara i ugnen i 20-25 min i 225C
Låt den svalna ha gärna vanilj glass eller vaniljvisp till!
LYCKA TILL :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!!den såg väldigt god ut..!!(mums)!<3

2010-10-02 @ 16:27:45
URL: http://gemmisaheartoflothian.webs.com
Postat av: sofia.

Den ska jag tästa göra någon gång :)<3

2010-10-03 @ 15:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0