Lina och Frida gjorde våfflor :D

Hejsan hejsan!

Idag har det varit skola...
Fredag slutade tidigt gott att komma hem.
Men jag hade ju med mig Lina hem och när vi kom hem så åt vi två smörgåsar.
Sen gick vi ut med Elton efter det var klockan typ halv fyra och då började vi med våfflorna.
Och dom blev super bra men tredje gången gillt ;)

Jag och Lina har varit med Martina en stund vi byggde typ en "koja"
Men det blev väll så där?!
Har inte så mycket att skriva faktiskt åker ju till Norge på måndag så det blir inget bloggande fören nästa lördag!
Hoppas ni står ut.
Haha, det kommer komma jätte fina bilder jag låvar för min bror har varit där.
Och det är sjukt fint asså.
Lite pirr i magen har man ju.

Här kommer bild på "en halv" våffla :D

Fint... här kommer recept:

4 st ägg
1 kkp socker
4 kkp mjöl
1-2 stk bakpulver
100 gram smör/margrin
Mjölk ungefär lika mycket som smeter blir!
(kkp = kaffekopp)

Viska ägg och socker sedan häller du i mjölet vevar ner det sedan kan du ta bakpulvet.
Sedan ta lite mjölk åt gången och sedan det smälta smöret!
Sedan är det bara att grädda dom!
Super goda och jag har på grädde och sylt och ibland vanligt smör och socker...
Super gott.
Men detta var allt för mig.
Puss, see ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0