lite om dagen än så länge... och ni kan inte ana vad som hänt, eller?

Hejsan, detta inlägg kommer ta långtid att skriva för jag kan bara skriva med en hand.
För nu är det såhär att jag har brytit armen/handleden...
Och såhär gick det till. Jag och Martina skulle gå till skolan. Och så går vi ner för en backe som vi kan kalla västervägsbacken! Och där hade dom inte grusart.
Det sket väll jag och Martina i men vi tog det försiktigt.
Men så halkar jag till och tar imot med handen. Det kändes inget diräkt när ja ramlat.
Men efter att tag så började jag känna att det gjorde ont.
Jag och Martina fortsatte gå till skolan. När vi kom till skolan hade jag ingen skåp nyckel.
Så jag tog av mig min jacka och då sa Alice hur ser din arm ut igentligen?
Så förklarade jag att jag hade ramlat och efter en stund sa Alice att vi skulle gå till skolsyster.
Men hon var såklart inte där! Då gick vi tillbaka och vi skulle ha slöjd så Alice sprang till Jonas och sa något.
Så kom han och frågade hur det var. Så sa jag ju att det gjorde ont.
Då gick vi till lärar rummet då ringde han ner till mamma.
Så körde Roy mig ner till vårcentralen... jag blev inskickad dom fick titta på den och jag fick en rimis (stav) in till Ua.
Där rönkade vi och sedan fick jag frya sprytor och dom drog tillbaka armen/handleden och det gjorde så himla ont. För strutorna jag fått värkte inte riktigt... och när vi skulle rönka efter så började jag må jätte illa.
Hela rummet snurra. Jag fick sätta mig ner och vila lite sedan var det bara lite "små plock" och allt gick bra.
Nu har jag bara väldigt ont i armen/handleden... kan nästan inte röra fingrarna.
Fick också gips men det har inte börjat klia än :)
Men jag måste till lägga att jag hade en jätte bra läkare och två bra sjuksköterskor! Dom vet vad dom gör!
Detta var lite om min dag inte den roligaste. Och det finns mer att berätta men orkar inte ta det nu.
(samma inlägg på min blogg)
Kanske kommer rönken bilder senare som jag slänger in i detta inlägg är inte säker på det!
F R E D ! ♣
/fridaaaa


Kommentarer
Postat av: lovisa

vsg:D

2011-03-11 @ 14:50:14
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0